Bloggarkiver

Programmatic: Nok snakk – på tide å agere!!

Det er ingen tvil om at dagens annonsemarked blir mer og mer fragmentert, med et stort antall nisjede spesialister innenfor ulike disipliner. Denne utviklingen gjør rollen som mediekjøper mer kompleks og stiller i økende grad krav til innsikt for å optimalisere ROI for markedsbudsjettet. I praksis handler det om å bevege seg bort fra å budsjettere i siloer for eksempelvis søk og display, og mot en overgripende plan der man kan ta ut synergier mellom kanalene. Den internasjonale konkurransen blir stadig mer tilspisset, nye forretningsmodeller etablerer seg, og annonsørene vender seg bort fra de tradisjonelle kanalene og velger nye løsninger. Disrupsjonen er et faktum, og til tross for mindre og enkeltstående

Den digitale hverdag inntar B2B netthandel

Som forbrukere har vi for lengst tatt steget inn det mange referer til som den ”digitale hverdag”. Vi forventer at de kommersielle aktørene vi omgås til daglig, er representert i de digitale kanaler vi benytter, uavhengig av om dette er mobiltelefon, lesebrett eller PC. Vi forventer en god brukeropplevelse. Hvis en aktør ikke lever opp til våre forventninger, er sjansen stor for at vi vil navigere oss til konkurrenten. De dyktigste aktørene har lenge vært klar over dette og arbeider aktivt for å hele tiden forbedre sine tjenester. Det finnes mange metoder for å måle suksess i digitale kanaler, en av de mest grunnleggende er måling av konverteringsrate (forholdet mellom